Metode socialnega dela (projektne skupine) IV.



Nosilci: Doc. dr. Mesec Bojana
Sodelavci:As. Jagrič Ana
Sodelavci:, As. dr. Kodele Tadeja
Sodelavci:, As. dr. Kustec Klavdija
Sodelavci:, Pred. Mesec Marko
Sodelavci:, Doc. dr. Poštrak Milko
Sodelavci:, As. dr. Šabić Amra

Cilji
Študent/ka poglobi poznavanje in razumevanje organizacijskega in skupnostnega konteksta in metod socialnega dela na organizacijski in skupnostni ravni; v praksi preizkusi in pridobi metode in spretnosti odkrivanja potreb, načrtovanja in vodenja projektov, načrtovanja lastnega dela, timskega in skupinskega dela in evalvacije. Poleg teh spretnosti študent/ka (po izbiri in v dogovoru z mentorjem) dodatno preizkusi ali poglobi tudi druge specifične spretnosti in postopke socialnega dela.

Vsebina
Načrtovanje projektov in/ali manjših inovacij. Raziskovanje v skupnosti. Terensko delo na javnem prostoru. Evalvacija obstoječega programa in/ali ocena potreb po spremembah, novih storitvah, dejavnostih itn. Timsko delo (sodelovanje v timih) ali delo s skupino. Načrtovanje lastnega dela. Po izbiri (v skladu z načrtom praktičnega dela in ob upoštevanju evalvacije prakse preteklih treh letnikov) študent razširi ali poglobi znanjein spretnosti socialnega dela, ki jih v preteklosti ni uspel dovolj spoznati ali jih želi poglobiti (npr. individualno načrtovanje, analiza tveganja, razvijanje delovnega odnosa ipd.).

Temeljni viri
  • David in Althea Brandon, (1992), Praktični priročnik za delo z ljudmi s posebnimi potrebami. Ljubljana:VŠSD, PEF.

  • Gabi Čačinovič Vogrinčič (2002), Koncept delovnega odnosa v socialnem delu. Socialno delo, 41, 2: 91–96.

  • Srečo Dragoš (1997), Akcijski projekt: Priročnik za izvedbo projekta in izdelavo projektne naloge. Ljubljana: VŠSD .

  • Vito Flaker (1994), Tveganje. Socialno delo, 33, 3: 189–196.

  • Tanja Lamovec (1994), Zagovorništvo kot oblika svetovanja, Socialno delo. 33, 2: 107–114.

  • Marija Ovsenik (1995), Management za socialno delo I. Ljubljana: VŠSD .
    Rosemary Randall, John Southgate (1988), Skupinska dinamika v skupnosti. Ljubljana: ZKOS , VŠSD .

  • Bernard Stritih, Miran Možina (1998), Nova strategija pomoči v socialnem delu:študijsko gradivo za predmet teorije pomoči. Ljubljana: VŠSD .

  • Lea Šugman Bohinc (1997), Epistemologija socialnega dela. Socialno delo, 36, 4: 289–308.

  • Darja Zaviršek, Jelka Zorn, Petra Videmšek (2002), Inovativne metode v socialnem delu: Opolnomočenje ljudi, ki potrebujejo podporo za samostojno življenje. Ljubljana, Študentska založba.


  • Obveznosti
    - opravljena praksa v določenem obsegu (160ur, izr. 80 ur),
    - udeležba na pripravah na prakso,
    - obiskovanje mentorske skupine in aktivno sodelovanje v njej,
    - sodelovanje v intervizijski skupini,
    - dnevnik prakse,
    - izdelava in zagovor zaključnega evalvacijskega poročila o opravljenih nalogah in pridobljenih znanjih in spretnostih; zaključna primerjava praktičnega dela med vsemi štirimi letniki.

    Gradiva:Priročnik za praktično delo Metode SD IV. in priročniki za posamezne izbrane naloge. Preostali viri se določijo v konzultaciji z mentorjem prakse na fakulteti in mentorjem na učni bazi.

    Priročnik Metode SD IV.
    Načrt prakse IV.
    Splošen priročnik Metode SD
    Kodeksa etike - SV in SD

    Priročniki za posamezne naloge
    Analiza in krepitev moči
    Analiza tveganja
    Intervizija
    Pogovor in zapis pogovora
    Terensko delo
    Timsko delo
    Timsko delo - navodilo
    Timsko delo - predavanje
    Uspešen razgovor v socialnem svetovanju
    Visenje - terensko delo na javnem prostoru
    Vzpostavljanje delovnega odnosa v SD
    Zapisovanje1
    Zapisovanje2
    Zemljevid življenjskega sveta (eko-zemljevid)
    Kritična refleksija medijskega poročanja o marginaliziranih skupinah
    Pravni vidiki, Ustava RS, Zakon o socialnem varstvu

    Drugo
    Pisanje Dnevnika

    Obrazci
    Potrdilo o obveznostih študentov
    Prijavnica MSD študenti
    Dogovor študent-mentorub-mentorfsd
    Pogodba 3 in 4 letnik

    RAZPISI UČNIH BAZ