Stopnja: 1
Letnik: 3
Študijski program: Socialno delo
Nosilci: Alenka Vogelnik
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
5 | 15 | 15 | 0 | 15 | 50 | 100 | 4 |
Cilji:
- razumevanje nastanka in razvoja lutkovne umetnosti
- razumevanje sodobne uporabe lutk v okviru pomoči z umetnostjo
- sposobnost razumevanja različnih vrst lutk in njihovih odgovarjajočih izraznosti
- sposobnost uporabe lutk v okviru psihosocialne pomoči z umetnostjo pri svojem delu
Vsebina predmeta:
Magična vloga lutke v razvoju človeške kulture kot projekcija alternativnih in iracionalnih človekovih nagnenj in hotenj.
Vloga lutke v sodobni družbi kot interpretki otroških pripovedk , odrasle satire in sredstvu pomoči z umetnostjo v SD
Izkustvene vaje iz osvajanja različnih lutkovnih tehnologij, oblikovanja in uporabe v okviru pomoči z umetnostjo v SD.
Temeljna literatura:
- Okci. dober dan. Eka Vogelnik. MK.Ljubljana 2006
- Puppetry and Puppets. Eileen Blumenthal. Thames & Hudson. London 2005
- Trara. pesem pelja. Igor Cvetko. MK. Ljubljana 2004
- Od glave do portreta. Dragica Čadež Lapajne. Debora. Ljubljana 2000
- Zgodovina evropskega lutkarstva. Henryk Jurkovsky. Lutkovna knjižnica. Ljubljana 1998
- Likovnost v skupini in umetnostna terapija. Mojca Vogelnik. Vita. Koper 1996
Pozorište i drama srednjeg veka. Dragan Klaić. Književna zajednica Novog Sada. Novi Sad 1988
- Lutka ima i srce i pamet. Zlatko Bastšić. Školska knjiga. Zagreb 1988
- Lutkarstvo na Slovenskem. Helena Verdel. Knjižnica MGL. Ljubljana 1987
- Ročne lutke za deževne dni. Eka Vogelnik. Založba Borec. Ljubljana 1986
- Improvizacijske vaje. Viola Spolin. Knjižnica MGL. Ljubljana 1980
- Play Therapy with Children in Crisis. Nancy Boyd Webb (ur.). New York. The Guilford Press 1999. 36-37. 131-163. 224-251
- Short-Term play therapy for children. Heidi Gerard Kaduson. Charles E. Schaeffer (ur.). The Guilford Press. New York. London 2000. 28-34. 42-52. 53-65
Pogoji za vključitev v delo:
Pogoj za vključitev v delo je status študenta
Pred izvajanjem projektnega dela v obliki lutkovne delavnice in predstavitve rezultatov na terenu je obvezno aktivno sodelovanje na vajah in udeležba individualne konsultacije.
Metode ocenjevanja:
Pisni in praktični izpit
Oba tvorita skupno oceno (50% + 50%)
Ocenjevalna lestvica – skladno s Pravilnikom o preverjanju in ocenjevanju znanja.
1- 5 nezadostno, 6-10 pozitivno