Ustvarjalna uporaba lutk v socialnem delu


Stopnja: 1
Letnik: 3
Študijski program: Socialno delo

Nosilci: Alenka Vogelnik
51515015501004


Cilji:
  • razumevanje nastanka in razvoja lutkovne umetnosti

 

  • razumevanje sodobne uporabe lutk v okviru pomoči z umetnostjo

 

  • sposobnost razumevanja različnih vrst lutk in njihovih odgovarjajočih izraznosti

 

  • sposobnost uporabe lutk v okviru psihosocialne pomoči z umetnostjo pri svojem delu

 


Vsebina predmeta:

Magična vloga lutke v razvoju človeške kulture kot projekcija alternativnih in iracionalnih človekovih nagnenj in hotenj.
Vloga lutke v sodobni družbi kot interpretki otroških pripovedk , odrasle satire in sredstvu pomoči z umetnostjo v SD
Izkustvene vaje iz osvajanja različnih lutkovnih tehnologij, oblikovanja in uporabe v okviru pomoči z umetnostjo v SD.


Temeljna literatura:
  • Okci. dober dan. Eka Vogelnik. MK.Ljubljana 2006

 

  • Puppetry and Puppets. Eileen Blumenthal. Thames & Hudson. London 2005

 

  • Trara. pesem pelja. Igor Cvetko. MK. Ljubljana 2004

 

  • Od glave do portreta. Dragica Čadež Lapajne. Debora. Ljubljana 2000

 

  • Zgodovina evropskega lutkarstva. Henryk Jurkovsky. Lutkovna knjižnica. Ljubljana 1998

 

  • Likovnost v skupini in umetnostna terapija. Mojca Vogelnik. Vita. Koper 1996
    Pozorište i drama srednjeg veka. Dragan Klaić. Književna zajednica Novog Sada. Novi Sad 1988

 

  • Lutka ima i srce i pamet. Zlatko Bastšić. Školska knjiga. Zagreb 1988

 

  • Lutkarstvo na Slovenskem. Helena Verdel. Knjižnica MGL. Ljubljana 1987

 

  • Ročne lutke za deževne dni. Eka Vogelnik. Založba Borec. Ljubljana 1986

 

  • Improvizacijske vaje. Viola Spolin. Knjižnica MGL. Ljubljana 1980

 

  • Play Therapy with Children in Crisis. Nancy Boyd Webb (ur.). New York. The Guilford Press 1999. 36-37. 131-163. 224-251

 

  • Short-Term play therapy for children. Heidi Gerard Kaduson. Charles E. Schaeffer (ur.). The Guilford Press. New York. London 2000. 28-34. 42-52. 53-65

 


Pogoji za vključitev v delo:

Pogoj za vključitev v delo je status študenta
Pred izvajanjem projektnega dela v obliki lutkovne delavnice in predstavitve rezultatov na terenu je obvezno aktivno sodelovanje na vajah in udeležba individualne konsultacije.


Metode ocenjevanja:

Pisni in praktični izpit
Oba tvorita skupno oceno (50% + 50%)
Ocenjevalna lestvica – skladno s Pravilnikom o preverjanju in ocenjevanju znanja.
1- 5 nezadostno, 6-10 pozitivno